Co by mělo dítě zvládat 3-4 roky,4-5 let, 5-6 let

09.02.2016 11:24

3-4 roky:


Co by mělo zvládat dítě od 3-4 let


Dítě V tomto věku by mělo umět říct své


l/jméno a jména svých sourozencŮ,zná již


vícen neŽ' l000s lov.Z pamětiř íkáj ednoduché


básničkyP.ř i vys'ovovánníě kterýchje dnotlivýchh


'ásekm á mnohdyd ítěj eštěp rob'émy.


Častáje u dětío tázka,,proč,,.


V tomtov ěkun ěkterédě tin astupujdío mateřskéš


ko'ay rodičeb yj e k tomu mě'ip řipravit,


a bya daptacen a novép rostředpír oběh'a


bez potíŽaí d ítěb ez přítomnostrio dičůci tově


nestráda'ao rychIes e začlenildoo ko'ektivu


vrstevníkůPr.o toj e důleŽitéab' y dítěd okáza'


op oznata pamatovats i svojiz načkua své


místov mateřskéš ko'eP. obyt dítětev mateřskéš


koIep odporujec elkovýr ozvojd ítěte.


Dítěp ostupněv edemek hygienickýmn ávykůmp


ři umývánía utíránsíe do ručníku,


ke správnémpuo uŽívántoí aletyk, pouŽívání


Tento projektje spo'ufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.


dětskép ředstavyf,a ntaziia tvůrčaík tivitu..J iŽ


v této době by se dítě mě'o snaŽit o správný


úchop tuŽky _ tj. tužka 'eží na posledním


č'ánku prostředníku, shora ji přidržuje


bříško palce a ukazováku. Vhodné je' aby


dítěk res'ilsoi InějšítuŽkkořuí'd oup, asteIkopuo


celép 'oševe 'kéhpoa pírun ebot abu'en' ej'épe


vestojen a svis'oup 'ochup apíruP. rospěšnjée


takém ode'ovánlk terér ozvi1uí dětíp rostorovou


představivosat hmatovýs mys'.P rojekt


Zdlavý životnís tyl nabízrío dičůmpř edško'-


níchd ětíz darmao dbornép řednáškya rady


přímov mateřskýchš ko'áchD. á'en abízrío dičůmp


ísemnoéd povědin a konkrétnpír oblémy


při výchově předško'nícdhě tí. Své dotazy


posílejte na: www.zdravyzivotnistyl.zatec.Projektr ealizujeo bčan skés dr uŽenVíz dě'ávací


centrumP odkrušnohoŽřaí tec.


kapesníkuS.n aŽímsee ,a by se nášp otomek


dokázaIs ám ob'ékaat sv'ékaut,k 'ádato děv


a obuvn a určenmé ístoo,b outa vyzouts i botičkyu,


k'ádath račkyk,a mp atřís' právněd ržet


a používa'tŽ ícai hrníček.


Da'šímú ko'emro dičůje rozvíjeat podporovatp


ozitivnzív 'áštnosstvi éhod ítětea jeho


samostatnosDt.ů 'ežijteé, aby dítěn eub'ižova'


o druhým dětem, aby dokáza'o navázat


kontakts ostatnímdi ětmi, upevňova'ys e


vztahyk rodičůma s ourozencůmVý. znamné


je, aby se dítěj iŽv tomtov ěku nauči'doo drŽovatz


dvořiIostnníá vyky (pozdravitp, oděkovat,


o s'ovitp, oprosita poŽádat)d' ba'on a


vIastnbíe zpečnos(tn ebezpečnaí siInicie,I ektrickýp


roud,n eznámí'i déc'i zíp si).


Rodičeb y měliu svýchd ětít akép odporovat

výtvarnouč innosta vztah k hudbě' rozvl1et




4-5 let



Co by mělo zvládat dítě ve věku 4-5 let


''/lezi a.a 5.r okemb y mě'b ýtř ečovpýr ol


l ljev dítěteg ramatickys právnýa mě'


byjiŽo bsahovavtš echnsy' ovndír uhyS' tá'e


přesněji dítě poznává barvy, začínáv íce


uŽíva't, šikovnějšríu,k, u.J estliŽed ítěz jevně


dává přednost' evéru cg nezasahujemdeo


přirozenéhvoý voje' atera'itay dítěn epřecviČujemDe.


í těj iŽ ov'ádá1 500-2000s 'ov


a pomocnás 'ůvktae n,t a,t o nahrazujsek utečnýmni


ázvy osob,z vířata věcí.P okuds e


týčev ýs'ovnostim, ohou ještě přetrvávat


některén epřesnostiP. odstatnéje ' aby dÍtě


jižz na'os vév lastníjm énoa přijmenív, ěk


a místos véhob yd'ištěM.ě lo by si pamatovat


jménak amarádůd,ě tíz mateřskéšk olya příjmenín


ěkteýh dětí.D ÍtěV tomto věku by


mě'oz v'ádatr oz'išovačt asovévz tahy( ráno,


polednev, ečerd),e n a noc (jes vět'o_ je tma),


dnes,v čeraa zÍtram, ělo by chápat typické


znaky ročnícohb dobí( jaro,' étop, odzim,


zima)' Dále by dítě mělo poznávat a správně


pojmenovaat Iespoňtř i květinyr,o z'išsitt rom


Iistnatoýd j ehIičnatévhyoj,m enovant ěkoIik


domácícah h ospodářskýczhV ířazt,n átj ejich


uŽite( pojmenovatn ěkterép táky,z vířataŽ ijícív


'esen, a po'iv, Zoo a ve vodě.N emě'o


by mítp otíŽesr ovnávaat roz'išovarot změry


a tvar předmětů( d'ouhý- krátkýv e'kýma'


ýv' ětŠ_í menší)R' odičeb y mě''d Ítě


véstk tomu,a byu mě'oz achovávapt ravid'a


dia'ogur,e spektova'mo 'uvčíhnoe, skákalo


Tento projekt je spoIufi nancován


Evropskýms ociálnímf ondem a státnímr ozpočtemČ eskére pubIiky.


druhýmd o řečib, y'oz dvoři'ék druhýmd ětemi


dospě'ýmP.r ob ezpečnodstÍ tětjee důleŽitéab,


yznaIozá k'adnpír avidIcah ovánní a


ulicia správněr eagova'noa č ervenoau z e'enou


na semaforu.


Rodičbey měliz abezpečdití tětdi ostatek


tě'esnéak tivitya k'ástd ůrazn a kaŽdodenní


pobytd ítětev enkuz, vyšovajet hoo dolnost


a zdravío tuŽovánímD. ů'eŽitjée postupně


zdokonaIovai th ygienickéná vykyd ítětev' ést


dítěk samostatnémuum ytía správnému


užívánruí čníkku ,č esánkíe správnémpuo -


užívánzíá chodu,z acházenís toa'etnímp apírema


sp'achovacímza řízenímk ,s amostatnémuo


b'ékánísav 'ékándíí,t ěb y mělou mět


zapínata rozepínaotb 'ečenMí.ě 'o by téŽ


udrŽovapto řádekves výchv ěcechh' račkách.


Da'šídmů 'ežitýúmk o'emro dičjůe Vésdt Ítě


k cí'evědomosat tir pě'ivosptř i překonávání


překáŽe( k samostatnostin, ebojácnosti,


opatrnostio,h leduplnostvi,y trvalostai rozhodnostpi


ři různýcčh innostech.


ProjekZt dravýŽ ivotnsít y'n abízrío dičům


předŠko'nídcěht í zdarma odbornép řednáškya


rady přímov mateřskýchŠ ko'ách.


Dá'e nabízír odičůmp ísemnéo dpovědi


na konkrétnpír ob'émpy ři výchověp ředško'


nícdhě tí's Véd otazy posí'ejtnea :W WW.


zdravyzivotnistylzatec.czP.r ojekt realizuje


občanskés druženíV zdě'ávacíc entrum

PodkrušnohoŽřaít ec.