• Mateřská škole Medlovice byla založena v roce 1973, jak se uvádí v místní kronice školy.                                         

    Jedná se o budovu ve které současně sídlí Obecní úřad.

    Mateřská škola je dvoupodlažní-

    První patro: šatna

                           Třída s hernou

                           WC pro děti       

                           Ředitelna

    Přízemí:       Třída s hernou /lehárna

                           WC pro děti i zaměstnance

                           Sprchový kout

                           Jídelna s výdejnou

                           Kuchyně se sklady

                           Šatna zaměstnanců

                           Kotelna a sklep (majetek obce!)

    Všechny prostory jsou postupně rekonstruovány a udržují se funkční. Dalším ústředním prvkem života naší školy je rozlehlá zahrada, obohacena o herní prvky velký dřevěný domeček, altán, který využíváme i za nepříznivého počasí. Veškeré prvky jsou vybaveny platným certifikátem a umožňují dětem rozmanité pohybové a jiné aktivity.

    Jednotřídní mateřská škola vstoupila 1. 1. 2003 do právní subjektivity, měla kapacitu 28 dětí, ve věkovém rozmezí od 2,5 do 7 let. Od 1. 9. 2015 byla navýšena kapacita školy na 33 dětí. (dvě třídy).                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   Do mateřské školy dojíždějí i děti z okolních obcí a to z Osvětiman, Újezdce, Hostějova.

    Pracují zde 4 pedagogické pracovnice a 1 asistentka pedagoga podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávaní, nabízíme kvalitní, standardní i nadstandardní péči pro všechny naše děti.

     Jelikož je v mateřské škole věkově smíšená skupina dětí, je vyvíjená velká snaha, aby soužití dětí bylo přiměřené, bylo prohlubováno kamarádství a citlivé jednání, na podporu sounáležitosti ve skupině. Různými formami činností se přispívá k tomu, aby dítě poznávalo okolní svět, kamarády a především samo sebe, umělo naslouchat a objevovat, mělo odvahu ukázat, co všechno samo už umí a dokáže.                                                                                                                                                                                                          

    Přejeme si, aby každé dítě získalo své místo ve skupině. Ve vzdělání je upřednostňován rozvoj smyslového vnímání, jako základ veškerého poznávání. Děti jsou vedeny k vyjadřování pocitových prožitků. Veškeré snažení všech zaměstnanců školy směřuje k tomu, aby u nás bylo dítě maximálně šťastné a spokojené, aby byl pobyt ve školce radostí a ne nutností.

     

  •